برگزاری مراسم دانشجویان جدیدالورود مهرماه 1402

مراسم ویژه استقبال و آغاز سال تحصیلی 1403-1402 با حدود 308 دانشجوی جدید الورود مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز علمی کاربردی عالیفرد (سن ایچ)، 8 و 9 آبان ماه آغاز گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه عالیفرد در اولین بخش این مراسم که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه با حضور دانشجویان ورودی جدید، ریاست مرکز، مدیر حراست، مدیر فرهنگی، مدیر آموزش و پژوهش، کارشناسان آموزش و مدیر مالی برگزار شد، به تلاوت آیات قرآن و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پرداخته شد.

جناب آقای دکتر تورج زه فروش (ریاست دانشگاه)، ضمن خیر مقدم گویی به دانشجویان جدید دانشگاه و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، اقدام به معرفی دانشگاه و گروه معظم سن ایچ کردند و سپس توصیه به امر پژوهش و همکاری با واحد پژوهش را سرلوحه فعالیت های دانشجویان قرار دادند. سپس با معرفی شرکت های گروه سن ایچ و زمینه فعالیت هر یک از آنها سبب ایجاد انگیزه در دانشجویان فاقد شغل شدند تا با تحصیل و کسب تجربه و نیز ارائه ایده های ارزشمند با مطرح کردن آنها در رویدادهای شتاب به جذب خود در این گروه معظم کمک نمایند. وی کسب موفقیت تحصیلی دانشجویان جدید را به آنان تبریک گفت و در ادامه به تبیین برخی مختصات دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد (سن ایچ) پرداخت و به مواردی همچون اولین دانشگاه علمی کاربردی کشور، جذب حدود 35% دانش آموختگان در گروه سن ایچ، انتخاب دانشگاه به عنوان سه دانشگاه برتر علمی کاربردی، استقرار هسته های نوآور رویداد شتاب سال 1401 در مرکز نوآوری تبریز، طراحی سوپراپلیکیشن به جهت تعامل گروه سن ایچ، ارتباط با صنعت قوی و موفق از دیرباز تاکنون، داشتن بیش از 35% دانش آموختگان فعال در بالاترین بخش های مدیریتی، صنعتی و اجرایی کشور و… اشاره کرد. ریاست دانشگاه خطاب به دانشجویان ورودی جدید گفت: در این دانشگاه، در مقایسه با سایر دانشگاه های علمی و کاربردی، بهترین فضا و امکانات آموزشی فراهم شده است و زیر مجموعه های ورزشی، آزمایشگاهی خوبی دایر است که زمینه تحصیل موفق شما را فراهم می کند. وی تصریح کرد: استانداردهای آموزشی در این دانشگاه، متناسب با سطح و رتبه دانشگاه و سخت گیرانه است. ریاست دانشگاه از دانشجویان حاضر در جلسه خواست برای تحصیل خود دورنمای بلند مدت تصویر کنند و تاکید کرد: باید با تدبیر، برنامه ریزی کنید. ریاست دانشگاه سپس به تبیین انتظارات جامعه و دانشگاه از دانشجو پرداخت و در ادامه، تحقیق، مسئولیت پذیری، تلاش علمی، نظم و نشاط، توانمندی در رفتار اجتماعی، توانمندی در ارتباط عقلانی و منطقی با جامعه، داشتن آگاهی و بصیرت، حرکت آفرینی، شجاعت، صف شکن بودن، آراستگی و پیراستگی ، قوی و با اراده بودن، آرمان خواهی، تاثیرگذاری به جای تاثیرپذیری، کنجکاوی و مساله یابی را از مشخصات دانشجو بودن و انتظارات جامعه از دانشجویان دانست.
جناب آقای مهندس شهریار اسماعیل زاده (مدیر حراست مرکز)، با بیان نکات حراستی و رعایت عُرف و اصول صحیح دانشجویی به دانشجویان خیر مقدم گفت.
جناب آقای مهندس غلامرضا جباری (کارشناس آموزش)، با خیر مقدم گویی به دانشجویان، امور مربوط به ثبت نام در ترم دوم، رعایت صحیح پیش نیاز در اتخاذ دروس، تهیه فرم های کاربینی و کارورزی و نحوه تکمیل صحیح آنها توضیحاتی را دادند.
سرکار خانم دکتر نیلوفر گودرزی (مدیر آموزش و پژوهش مرکز)، ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان به معرفی اساتید مرکز و نحوه کار با سامانه هم آوا پرداخت. وی با معرفی نشریه داخلی مرکز و توضیحاتی پیرامون نحوه چاپ مقالات از دانشجویان درخواست کرد تا در هر صنعتی که مشغول به کار هستند در جهت ارائه مطالب اقدام نمایند. مدیر آموزش و پژوهش در مورد نحوه برگزاری امتحانات توضیحات تکمیلی را دادند.
جناب آقای مهندس علی رضایی (مدیر مالی)، به توضیحاتی پیرامون نحوه پرداخت شهریه، امور مربوط به اقساطی کردن شهریه و دریافت وام دانشجویی پرداختند.
در پایان رویداد ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان اقدام به پذیرایی از آن بزرگواران و اهداء یاد بود از مراسم آغاز سال جدید ورودی های مهر ماه شد.