افتتاح اولین استارت آپ در مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد(سن ایچ)

به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز اولین استارت آپ مرکز آموزش علمی کاربردی عالی فرد(سن ایچ) در هشتگرد افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان البرز، با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد، فرماندار ساوجبلاغ و معاونت فناوری پارک علم و فناوری استان البرز اولین استارت آپ در مرکز فوق افتتاح شد.

طی سخنرانی سید صاحب سادات حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ استان البرز اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در مرزهای تکنولوژی کار می کند نه در مرز های دانش، هدف ما ایجاد شغل است.
وی در ادامه گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز ۳۱ هزار و پانصد دانشجو داریم که ۹۹ درصد آنها بومی هستند.

دکتر سادات حسینی با اشاره به پذیرش ۲۵ درصدی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع فوق لیسانس گفت: ۴۰ درصد از این افراد در دانشگاه های ممتازی همچون دانشگاه تهران و صنعتی شریف و … قبول شده اند .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ استان البرز خاطر نشان کرد: تاکنون ۵ استارت اپ در مراکز علمی کاربردی استان البرز برگزار شده است.

وی همچنین از ۵۵۸ طرح خاتمه یافته خبر داد و گفت: حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز بدون استفاده از تسهیلات دولتی به نحو احسن انجام شد.

در ادامه این مراسم فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به رشد و توسعه مراکز دانشگاهی در هشتگرد بیان کرد: یکی از بزرگترین معضلات امروز جمهوری اسلامی بیکاری نسل جوان است و امروزه شاهد بیکاری نسل جوان با انباشت با سوادان و فارغ التحصیلان هستیم که بازار کار برایشان نیست. در صورتی که جوانان انتظار دارند مشاغل دولتی نصیب آنها شود ولی با کارآفرینی است که این مشکل حل خواهد شد.

پالیزگیر ادامه داد: شهرستان ساوجبلاغ دارای ۲۲۰ واحد صنعتی برند های کوچک و بزرگ است که از نظر صنعتی یکی از پتانسیل های استان البرز است.

پالیزگیر در این جلسه با اعلام امادگی کامل فرمانداری ساوجبلاغ برای توسعه مراکز علمی و دانشگاهی گفت: فرمانداری ساوجبلاغ با اعطای وام های بدون سود برای ایجاد اشتغال فرصت های جدیدی ایجاد می کند.

سپس دکتر تورج زه فروش رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی عالیفرد (سن ایج) بیان کرد: امید است این مرکز برای برگزاری سمینار، همایش و استارت آپ ها بتواند گامی در راستای پیشبرد توانایی کشور بردارد.

وی خاطر نشان کرد: جوانان امروز باید بدانند که بعد از دانش آموختگی کارآفرین باشند. اگر ما بتوانیم توانایی جوانان را بشناسیم و به آنها اعتماد دهیم کشورمان پیشرفت خواهد کرد.هر اندازه که جوانان ما توانمند باشند و بتوانند ایده های خود را به منصه ظهور برسانند کشوری پویاتر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بزرگترین هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که دانایان را به صف توانمندان برساند، تصریح کرد: در کشور های پیشرفته و جوامع بزرگ بخش خصوصی فعال تر است و کشور ماهم در این راستا نیز قدم هایی برداشته است.

دکتر زه فروش گفت: تبدیل ایده به ثروت از مهم ترین هدف های استارت آپ است که در آخرین قدم میخواهیم ایده دهنده ایده را به ثروت تولید کند. اولین هدف ترویج فرهنگ نوآوری ، خلاقیت و نو آوری است چراکه ما باید به جوانان بگوییم که اعتماد بنفس داشته باشند و دومین هدف تقویت توان ایده ها خرد و شکستن سد مقابل نوآوری است چراکه ما زمانی میتوانیم در بازار رقابت موفق باشیم که تیمی منسجم داشته باشیم. هر ایده باید با تیمی منسجم رو به جلو حرکت کند.

گفتنی است؛ استارت آپ مرکز علمی کاربردی عالیفرددر ۴۴ طرح با محوریت بسته بندی، صنایع روغن، صنایع کمپوت و کنسرو، مواد اولیه و افزودنی ها، فناوری اطلاعات در توسعه محصولات و خدمات صنایع غذایی، ماشین آلات و تجهیزات صنایع غذایی و تکنولوژ ی های جدید در صنایع غذایی برگزار شد.